do góry


Wyzwanie Oxide - 20 dni bez cukru. Kordian zdradza tajemnicę swojej silnej woli!


    Lubisz słodycze? Tylko szczerze.
    K.M: Oczywiście, że lubię – chyba jak każdy! W przeszłości jadałem je regularnie.Teraz okazyjnie – świąteczne ciasta przyszłej teściowej. 

    Podjadanie między posiłkami "aby dodać sobie energii" lub "zabić mały głód", to nasza codzienna walka ze sobą 
    i swoimi postanowieniami. Jakie narzędzia samokontroli stosujesz lub polecasz swoim klientom? 

    K.M: W każdym planie żywieniowym, a dokładniej w mini poradniku jest punkt mówiący o „nagłej chęci podjedzenia”. Kiedy ona następuje, pozwalam sobie na troszkę gorzkiej czekolady min. 70% ewentualnie kilka orzechów. Metoda przetestowana i potwierdzona. Czasem nie mogę opanować chęci „zjedz więcej” lub „zjedz to”, kuszą mnie wszystkie słodkości w postaci ciasta czy cukierków – generalnie niedozwolonych rzeczy, które znajdują się w kuchni przez moją narzeczoną. Myślę o zainwestowaniu w szafkę na kluczyk, który będzie miała tylko ona (śmiech). A tak na poważnie to jeśli mam chęć na słodycze, wychodzę z domu!

    Czasem ciągły apetyt na słodkie, może być spowodowany jedyne łakomstwem ale może być także oznaką choroby? Co mogą oznaczać dla naszego organizmu? 
    K.M: Często nasze łakomstwo nie musi oznaczać wcale choroby. Nasz organizm przyzwyczaja się do dobroci – cukier niestety jest bardzo uzależniający. Występuje wtedy tzw. „głód cukrowy”. Miewam tak kiedy zdarzy mi się podjeść coś słodkiego, mózg wysyła informacje, że chce więcej. Analogicznie jak u osoby, która wychodzi z alkoholizmu – jeśli dasz jej odrobinę alkoholu, to znów wróci do nałogu. Ciężko jasno określić symptomy świadczące o chorobie, przyczyn może być wiele, polecam wykonywanie okresowo badań laboratoryjnych – np. poziomu glukozy czy insuliny na czczo. Nie będę wprowadzał nikogo w błąd symptomami, które mogą być niepokojące bo czasem mogą mieć inne źródło problemu. Spróbuj wpisać w Google „ból brzucha” a znajdziesz odpowiedz, że prawdopodobnie masz nowotwór i powinieneś zgłosić się do lekarza choć przyczyną mogą być np. wzdęcia.

    Głośno mówi się o cukrze ukrytym w  "zdrowej żywności". Których produktów szczególnie radzisz się wystrzegać? 
    K.M: Przede wszystkim produktów „light” w których jest obniżona zawartość tłuszczu ale dodatkowo dosładzane są cukrem dla smaku. Jogurty niby „fit”, a na etykiecie „dosładzane cukrem”. Generalnie fit żywność nie zawsze jest fit – wystarczy spojrzeć na etykietę z tyłu opakowania i wyczytać skład – jeśli w pierwszej kolejności jest wymieniony cukier to znaczy, że jest go tam najwięcej.

    Opracowujesz indywidualne plany dietetyczne. Na co należy zwrócić szczególną uwagę aby ograniczyć cukry w swojej diecie?
    K.M: Patrz na składniki, które są wypisane na odwrocie. Na pierwszym miejscu mamy składnik, którego w produkcie jest najwięcej. Nie wrzucaj do koszyka produktów, gdzie cukier znajduje się na jednym z trzech pierwszych miejsc, a także czy nie ma w składzie utwardzonych tłuszczów roślinnych np. tłuszcz uwodorniony, tłuszcz częściowo uwodorniony lub tłuszcz utwardzony. Im krótsza jest lista tym lepiej. 
    - Unikaj w składzie produktów z niezliczoną ilość konserwantów i związków chemicznych.
    - Najlepiej kupować produkt od rodzimych dostawców.
    - Kupując warzywa i owoce sugeruj się ich wyglądem. Unikaj tych, które wyglądają  na nieświeże oraz są w dotyku miękkie i śliskie. Idealna powierzchnia też nie jest dobrym wyborem. Istnieje bowiem duża szansa na to, że użyto sztucznych nabłyszczaczy. Zwróć uwagę na sezonowość produktu. Poza sezonem lepiej sięgać po wersje mrożone.
    - Kupując zboża wybieraj te, które są niskoprzetworzone, bezglutenowe – pełnoziarniste kasze, ryż, mąkę. Namaczaj je przed gotowaniem (najlepiej przez noc). Zawierają kwas fitynowy, który upośledza wchłanianie minerałów.
     

    Dziękuję za cenne wskazówki. Życzę słodkiego dnia bez dosładzania.


    Galeria zdjęć:

    • Wyzwanie Oxide - 20 dni bez cukru. Kordian zdradza tajemnicę swojej silnej woli!







    Dzięki pasji, uporowi, ciężkiej pracy oraz nieocenionej pomocy życzliwych osób powstał
    Oxide Fitness Club
    klub, który daje moc Twojemu ciału i duszy

    OXIDE FITNESS

    adres:
    ul: Grota Roweckiego 17 b ( I piętro),
    45-286 Opole

    kontakt:
    tel.: (77) 44 23 040
    fax.: (77) 44 23 040

    biuro@oxide.com.pl







      Godziny Otwarcia

    • Poniedziałek
      7:00-22:00
    • Wtorek
      7:00-22:00
    • Środa
      7:00-22:00
    • Czwartek
      7:00-22:00
    • Piątek
      7:00-22:00
    • Sobota
      9:00-16:00
    • Niedziela
      9:00-14:00

    projekt i wykonania WEBSONAL